Wat vliegt de tijd!

17 augustus 2015 - Zweisimmen, Zwitserland

Hallo allemaal!

Wat vliegt de tijd, inmiddels alweer 2 maanden in Zwitserland.

In mijn vorige berichtje konden jullie lezen dat ik een huisje gevonden had. Inmiddels paar weken verder en er is een ware transformatie geweest hier in huis.

De woonkamer is getransformeerd van een donkere groene kamer naar een lichte kamer met 3 witte muren en 1 lichtblauwe muur. Plafon is gewit, kozijntjes gewit. Gelukkig had ik voor het schilderen een speciaal setje kleren aangeschaft want vooral na het schilderen van het plafond zag ik ook wit....

Daarna in de keuken een deel van de muren gewit en in de laatste week van Juli en de 1e week Augustus is er door de timmerman,elektricien en tegellaar heel hard gewerkt om er een mooie keuken in te plaatsen. Eerder dan de geplande 7 Augustus waren ze klaar. Complimenten voor hen.

Vanaf 28 Juli heb ik in me eigen huis gekampeerd aangezien er nog geen meubels waren. Maar in het personalhaus dusdanig word verbouwt dat daar rustig slapen met nachtdiensten niet lukte en als je vrij was elke morgen om half8 gewekt werd door de boorgeluiden... In me eigen huisje heb ik redelijk goed geslapen ondanks de werkzaamheden in de keuken (de werklui hebben daar heel lief rekening meegehouden).

Van 27 Juli t/m 8 Augustus waren papa, mama en Lotte ook nog op bezoek. Dus van die gelegenheid ook gebruik gemaakt om met papa naar de IKEA net voorbij Bern te gaan. Daar dan mijn complete inrichting te kopen en te bestellen. Met een volgepakte auto weer terug naar Zweisimmen.

Pap had me een beetje geholpen met in elkaar zetten van wat kastjes, maar het meeste heb ik zelf gedaan. Ook mama werd aan het werk gezet om een set gordijnen wat in te korten zodat het lekker donker op me slaapkamer was. Uiteindelijk hebben ze niet echt een klusvakantie gehad omdat ik met die dingen eigenlijk al klaar was toen zij kwamen.

Op 13 Augustus kwam de vrachtwagen van IKEA voor rijden, met later 2 mannen zuchtend mijn pakketten naar binnen te tillen. En zo kijkend van ga jij dat alleen in elkaar zetten?! Ja ik ga dat alleen in elkaar zetten want dat kan ik!  Donderdag begonnen met mijn bed (dacht dan kan ik iedergeval lekker slapen vannacht!), na het bed volgde de bank( deze was wat pittiger omdat het echt heel nauw sluit als je het niet goed op elkaar schuift wil de moer er niet in..) maar toch in 2 uur in elkaar gezet. toen werd het tijd voor de eettafel en stoelen(dat was een eitje al heb ik 2 stoelen pas zondag in elkaar gezet omdat ik het zat was). Na dat ik gegeten had, had ik weer nieuwe energie en heb ik toch nog maar eventjes de vakkenkast voor de woonkamer in elkaar gezet, om daarna tevreden op de bank te ploffen (heerlijk om een eigen bank te hebben!!)

14 Augustus moest er overdag gewerkt worden, waar ik daar constant een moe gevoel had, kreeg mijn energie thuis een opleving! De grote kast in de slaapkamer zou ik eigenlijk vandaag (maandag) pas in elkaar zetten. Maar ik wilde me slaapkamer netjes hebben dus toch begonnen. Het eerste deel in elkaar zetten ging prima, maar dan kom je op het punt dat je een kast van 205cm hoog rechtop moet zetten (en dit is niet een van de meest lichte modellen van IKEA...). Dus na een paar verwoede pogingen toch maar de onderbuurman gevraagd of hij kon helpen. In 1 minuutje gefixt. Uiteindelijk was ik om half 11 klaar en zat alles in de kast!! ( maar na deze kast heb ik besloten dat ik de komende tijd niet meer ga verhuizen!! want het idee dat dat ding weer uit elkaar en in elkaar moet geeft me nu al een zenuwinzinking...) Maar ik kan zeggen dat me huisje klaar is en dat ik hier lange tijd hoop te wonen.

Op het werk gaat het van superDRUK naar superRUSTIG, afgelopen Maandag en Dinsdag een volle volle afdeling met allemaal patiënten die allemaal wel wat bijzonders hadden van psychische problemen,centralelijnen( infuuslijn direct in de grote bloedvaten), overplaatsingen kortom een hoop te doen. Dan was ik 2 dagen vrij. Vrijdag was het nog bezig en gingen er veel patienten met ontslag, en dan heb je Zaterdag avonddienst met 5 patiënten en 3 man personeel... Dus kon ik zaterdagavond vroeger naar huis omdat er niets meer te doen was.... Zondag morgen werd ik gebeld, goedemorgen Anne met het ziekenhuis. Is het goed dat je vandaag Piketdienst (je bent dan oproepbaar als het toch druk word) hebt...  Dat was dus gister. Het was het hele weekend grauw,regenachtig en koud... Gister heb ik 's ochtends nog wat opgeruimd en geveegd, de rest van de middag lekker op de bank gehangen met warme choco (was 13 graden... die temperaturen ben ik toch nog niet helemaal gewend, die 30 graden van de weken daarvoor bevielen me beter)

De 2 weken dat papa,mama en Lotte er waren, waren gezellig. We zijn er lekker op uit geweest. De mooie natuur opgezocht en in de middagen lekker naar het zwembad in het dorp geweest.

Al moet ik zeggen dat ik hier altijd wel een vakantie gevoel heb. Het is zo heerlijk groen en rustig hier.Het leven is niet zo opgejaagd. Meer de relaxtheid van Aruba alleen dan gaat de dienstverlening van bedrijven, banken en gemeente wat sneller...

Nou ik ga dit berichtje afsluiten!

Liebe Grüsse aus Zweisimmen.

1. Hetty:
    13 september 2015
    WAT EEN GEWELDIG MOOI VERHAAL EN HET IS NOG WAAR GEBEURD OOK!! DAT DIE PRACHTIGE PLEK JE WERKPLEK IS GEWORDEN IVIND IK WEL HEEL BIJZONDER. EN WAT EEN MOOI HUISJE ZEG! LEUK DAT JE ONS DOOR DE FOTOOS EEN INKIJKJE GEEFT IN HE T INTERIEUR. DAAR MAG JE BEST TROTS OP ZIJN. VEEL GOEDS EN TOT DE VOLGENDE KEER. HARTELIJKE GROETEN, HETTY