Wat vliegt de tijd!!

13 februari 2016 - Zweisimmen, Zwitserland

Hallo allemaal,

Het is alweer veelste lang geleden dat ik een berichtje heb geschreven. Inmiddels is Zweisimmen helemaal wit.  Het weer is wel een beetje wispelturig het wisseld met heel koud en sneeuw naar zeer zonnige en warm weer. Dat al de temperaturen het zo voor elkaar krijgen dat het af en toe weer een paar dagen groen is... Maar sinds dinsdag is het weer totaal winter. Toen ik vrijdag morgen thuis kwam uit de nachtdienst had ik netjes me paadje een beetje sneeuwvrij gemaakt dat de postbode makkelijker bij de voordeur en brievenbus kan komen. Toen ik s middags wakker werd had de buurman al met de sneeuwruimer mijn paadje opnieuw een beetje sneeuwvrij gemaakt of beter gezegd dat er een pad zichtbaar is. En toen ik vanavond weer naar het werk ging sneeuwde het nog steeds en ik denk dat er ongeveer 20-30 cm is gevallen in een halve dag.

Momenteel draai ik me laatste nachtje en dan heb ik er weer 5 achter de rug. Deze serie was goed te doen, de eerste 3 rustig, 4e was wat drukker met in totaal 4 opnames op de afdeling en deze dienst verloopt tot nu toe rustig.

Het is goed te merken dat de winter begonnen is want het aantal longontstekingen neemt toe maar ook de hoeveelheid wintersport ongevallen. De wintersporters komen voornamelijk binnen op dagen dag het weer mooi is, wanneer het weer minder is komen er ook minder wintersporters. De patiënten aantallen zijn zeer verschillend net zoals het weer, dan hebben we een paar dagen volle bak en nauwelijks tijd om te drinken of te eten, maar er zijn ook dagen als we alle brokkenpiloten ontslagen weer ontslagen hebben dat we weer even kunnen ademhalen. Deze periode word me chirurgische inzicht weer flink verbreed, sleutelbeen, bovenarm, polsen en alles wat je nog meer kan breken. Maar ook gescheurde banden van enkels en knieën. En zeer regelmatig commotio observatie,dan is iemand op zijn hoofd gevallen en moeten we volgens protocol alle vitalen functies en bewustzijn controleren. Kortom het is lekker afwisselend.

Thuis gaat het ook lekker. In december had ik een paar dagen bezoek van mama en Lotte. We zijn er gezellig op uit geweest. Ik heb zo opgehaald in Basel waar we naar de kerstmarkt zijn geweest. Daarna hebben we de gletsjer bezocht en zijn we nog een dagje in Lenk geweest waar ik voor het eerst weer gesnowboard had en samen met Lotte gesleed had. .Dat was hilarisch je had ons moeten zien hard gillend en moeite met sturen gingen we naar bekenden op onze slee. Het ging nog maar net goed anders waren we in een klein berg meertje gegleden, we konden ons nog net van de slee aflaten vallen. De tijd ging super snel voorbij helaas.... Gelukkig ging ik 2 weekjes later alweer naar huis voor een paar daagjes.
Verder vul ik mijn vrije tijd met snowboarden en thuis rommelen. Mijn huisberg is de Rinderberg een mooie piste die voor iemand die lang niet geboard had goed te doen is. In Januari heb ik voor het eerst op de ski gestaan, samen met een collega die ook nog niet kon skiën hadden we een leraar geboekt die ons in 2,5 uur de beginselen van het skiën heeft geleerd. Ik was een zeer snelle leerling, de leraar geloofde niet dat ik nog nooit geskied had. Na 2,5 uur kon ik remmen en bochten maken en kon ik ook een klein beetje springen vanaf een klein schansje en was ik klaar om vanaf middenstation van Rinderberg naar het dal te skiën. Maar dat is nog best eng want op de normale piste zijn toch meer mensen dan op de oefenbaan.
Voorlopig hou ik het nog effe bij snowboarden om dat het huren van ski’s me te duur is om dat regelmatig te doen en in ik nog niet eigen ski’s wil aanschaffen. In het snowboarden word ik ook nog steeds beter al hoort vallen er ook nog bij... Maar gelukkig tot nu toe zonder schaden, op wat spierpijn na gaat dat goed.
Dus op me vrije dagen bij mooi weer sta ik lekker op me snowboard.

Binkie voelt zich helemaal thuis en is nu het kouder is en sneeuw ligt meer binnen of zit op zijn uitkijk plaats boven de sneeuw. Als er weer meer gras te zien is waagt hij zich weer op de grond. Wat betekend dat hij veel binnen speelt of op zolder. Binnen grijpt hij alles aan om mee te spelen; van veters, haarelastiekjes,touwtjes en natuurlijk zijn eigen speeltjes. Als hij niet speelt ligt hij lekker op de bank te slapen. Hij heeft ook een nieuwe plek gevonden om te liggen en dat is de wasbak in de badkamer.
Kortom Binkie is tevreden hier.

Ik moet nog een week werken en dan heb ik lekker 2,5 week vrij! In de eerste week van Maart kom ik een lang weekend naar Nederland. De andere dagen blijf ik lekker hier om uit te rusten en te genieten van de sneeuw.

Nou ik ga afronden want moet me ronde weer lopen.
Groetjes uit een winters Zweisimmen.

1. Ilja Hetem:
    13 februari 2016
    Geweldig hoe jij het zo naar je zin kan hebben toppertje,en dat je zo snel leerd dat heb je al zo lang ik je ken in je....super
    Lots of Happinezz daar het gaat je goed